"AKO ALLAHA VOLITE, MENE SLIJEDITE, PA CE I VAS ALLAH VOLITI."
Ljubav prema Allahu je život, bez kojeg covjek ulazi u skupinu mrtvaca, i svjetlost, bez koje ostaje u morima tmina, i lijek kojeg, ako ne uzme, srce ce mu zahvatiti sve vrste bolesti, i slast koju, ako ne osjeti, njegov život bit ce ispunjen tugom i bolovima.
Covjekovo srce nece se popraviti, niti ce osjetiti slast, radost, zadovoljstvo i smirenost, sve dok ne bude cinilo ibadet svome Gospodaru, voljelo ga i okrenulo se Njemu (odazvalo se Njegovom pozivu). Kaže šejhu-l-Islam Ibn Tejmijje u "Fetvama" 1/95. str.: "Znaj da postoje tri stvari koje pokrecu covjekovo srce, usmjeravajuci ga ka Allahu dž.š., a one su: ljubav prema Allahu, strah (od Njegove kazne) i nada (u Njegovu milost). Najjaca medu njima je ljubav, jer ona postoji sama radi sebe i traži se i na dunjaluku i na ahiretu, za razliku od straha, kojeg ce nestati na ahiretu. Ono što se namjerava strahom (od Allahove kazne), jeste sprjecavanje i zabrana skretanja sa pravog puta. Ljubav prema Allahu pomaže covjeku u koracanju putem koji ga vodi ka Voljenom, koliko ona bude jaka, odnosno, slaba toliko ce biti slabo ili jako njegovo koracanje. Strah ga sprjecava da side sa puta, a nada ga vodi. Ovo je jako važna osnova, kojoj svaki covjek mora posvetiti pažnju, jer cinjenje ibadeta Allahu, dž.š., nije ispravno bez nje."
LJUBAV PREMA ALLAHU U KUR'ANU I HADISU ALLAHOVOG POSLANIKA S.A.V.S.
Kaže Ibn Kesir, u tumacenju ovoga ajeta: "Ovaj plemeniti ajet presuduje svima onima koji tvrde da vole Allaha dž.š., a ne slijede put poslanika Muhammeda s.a.v.s. Takvi lažu sve dok ne budu slijedili šeriat, sa kojim je došao Poslanik, s.a.v.s., i njegovu vjeru u svim rijecima i postupcima, kao što se prenosi u vjerodostojnom hadisu da je rekao Poslanik: "Onaj ko uradi djelo koje nije od ove naše stvari ono se odbija." Zbog toga kaže: "Reci: "Ako Allaha volite, Mene slijedite, Allah ce vas voljeti.". Tj. dobit cete i više od onoga što ste tražili vašom ljubavlju prema Njemu, a to je Njegova ljubav prema vama, što je mnogo vece od onog prvog. Prenosi se od nekih ucenjaka: "Nije stvar u tome da ti nekoga voliš, nego u tome da ti budeš voljen od strane nekoga.". Rekao je Hasan el Basri: "Neki su tvrdili (smatrali) da vole Allaha, pa ih je Allah iskušao sa ovim ajetom ("Reci: "Ako Allaha volite...")."
Rekao je Ibn Tejmijje: "Onaj koji bude imao ova svojstva pristao je uz Allaha, dž.š., u onome što On voli i mrzi. On voli Allaha i Njegovog Poslanika više od bilo cega (koga), a Njegova stvorenja voli samo u ime Njega i ni radi cega drugog. Time je upotpunio svoju ljubav prema Allahu dž.š., jer je dokaz potpune ljubavi prema Njemu, ljubav prema onome što On voli. Ako bude volio Allahove Poslanike i Allahove prijatelje (evlije) zbog toga što su oni cinili (izvršavali), ono što voli Allah dž.š., njegova ljubav prema njima je u ime Allaha, a ne radi neceg drugog.
ISTINSKA LJUBAV PREMA ALLAHU
Rekao je Imam Šafija: "Nepokoran si Allahu, a tvrdiš da ga voliš, to je zaista nevjerovatna analogija. Da je tvoja ljubav prema Njemu iskrena, pokoravao bi Mu se, jer onaj koji nekoga voli, pokorava se svome voljenom."
Rekao je Jahja ibn Muaz: "Nije iskren onaj koji tvrdi da voli Allaha, a ne cuva Njegove granice." Iako ono što se nalazi u ljudskim srcima nije poznato nikom osim Allahu, ipak se pokazatelj toga može primijetiti na udovima (dijelovima tijela), kao što se prenosi od Hasana el Basrija, da je rekao: "Nema nikoga da je skrio u svojim prsima nešto, a da to Allah, dž.š., nije pokazao na njegovom licu, ili na jeziku." Udovi su ogledalo onoga što je u covjekovom srcu.
SUMNJA (ŠUBHA) I
ODGOVOR NA NJU
Odgovor: "Covjekova ljubav prema necemu može da se pretvori u mržnju i obrnuto zbog jednog od dva razloga:
- ili zbog iskrene namjere (htijenja).
Drugi primjer: Covjek voli piti alkohol ili ciniti blud i iznenada se kod njega pojavi iskrena želja i cvrsta odluka da to ostavi i udalji se od njega, tako da mu sve to postane mrskim.
Sada, o Omere (tj. sada si u pravu). Vidimo da je Poslanik, s.a.v.s., potvrdio da se ljubav kod covjeka može mijenjati.
VRSTE LJUBAVI
1. Ljubav ibadeta (pokornosti Allahu dž.š.) - Ova vrsta ljubavi prouzrokuje poniznost i velicanje Allaha i u covjekovom srcu stvara onoliko poštovanja prema Allahu, dž.š., koliko je dovoljno da se pokori onome što mu On nareduje i ostavi ono što mu On zabranjuje. Nikoga osim Allahu nije dozvoljeno voljeti ovom vrstom ljubavi. Onaj ko to bude uradio, ucinio je veliki širk, koji ga izvodi iz vjere. Ucenjaci je nazivaju "posebna ljubav".
a) Ljubav radi Allaha i u ime Allaha, to je ona ljubav koja proizilazi iz ljubavi prema Allahu. Tj. ljubav prema onome što Allah voli, bilo da se radi o osobama kao što su poslanici i vjerovjesnici, iskreni, šehidi i dobri ljudi, ili o djelima kao što su namaz, zekat, razlicite vrste dobra i sl.
c) Ljubav poštovanja i uvažavanja, kao što je ljubav covjeka prema roditeljima, prema ucitelju ili starijem covjeku.
Najcasnija od svih nabrojenih vrsta, jeste prva vrsta (ljubav ibadeta), dok se ostale ubrajaju u dozvoljene stvari, osim kada budu popracene onim što ih može pretvoriti u ibadet, tada postaju ibadetom. Na primjer, covjek voli svoje roditelje ljubavlju poštovanja i uvažavanja, a uz to želi da cini ibadet Allahu, dž.š., tako što ce im biti dobrocinitelj, onda ta ljubav postaje ibadetom (jer mu je ona pomogla u cinjenu dobrocinstva).
STVARI KOJE POMAŽU U POSTIZANJU LJUBAVI PREMA ALLAHU DŽ.Š.
1. Ucenje Kur'ana sa razmišljanjem i razumijevanjem njegovih znacenja i onoga što se njima namjerava.
3. Neprestano spominjanje Allaha, dž.š., u svim situacijama jezikom, srcem, postupcima i stanjem, koliki bude njegov udio u zikru, toliki ce biti njegov udio u ljubavi prema Allahu.
5. Posmatranje, upoznavanje i primjecivanje Allahovih imena i svojstava srcem. Onaj koji spozna Allaha Njegovim imenima i svojstvima, volit ce ga bez ikakve sumnje.
7. Slomljenost srca pred Njim.
9. Druženje sa onima koji Allaha vole i koji su iskreni i ubiranje najljepših plodova njihovog govora, kao što se ubiru najljepši plodovi inace.
Molim Allaha da nam podari ljubav prema Njemu i ucini nas od onih koji ne daju prednost svojim strastima nad onim što On voli i sa cime je zadovoljan.